Gedigen arbetsinsats gav tre nya poäng

Rögle borta slog Södertälje med 3-0. Beaudoin, Sjöa och tro det eller ej Gath målade för första gången denna säsong, men det krävdes tom bur för Gath.:)

Spelet som lagen bjöd på var väl inte precis något som går till historien, men det är ack så vägvinnade spel från Rögles sida på bortais och när Torpet och försvaret är så stabilt som de var ikväll. Just Torpet gjorde en mycket bra insats i målet ikväll, framförallt i den första perioden. Södertäljes chanssumpare nummer ett ikväll var Petri Pakaslahti, han fick en hel del fina framspelningar av Klasén men förvaltade ingen av dem, men det är ju vi grönvita glada över.

Som vanligt gör Granak, Sjöa Beaudoin mycket bra insatser, men samtidigt är där många som jobbar stenhårt i det tysta och spelarna i laget verkar köpa sina roller rakt av. Sen gör ju självförtroendet en hel del, hade man för ett år sedan sagt att Rögle skulle vara elitseriens bästa bortalag tror jag de flesta idiotförklarat en, men idag är det faktiskt verklighet.

Något som gör mig förbannat trött är kommentatorerna. Jag är så förbannat trött att lyssna på Anders "Ankan" Parmström så det står mig upp i halsen. Inom de flesta andra område, pratar man hela tiden om något nytt och förändringar, det är något jag verkligen tycker Canal Plus skulle satsa på framför allt föryngra och ta bort de äldre Stockholmskommentatorerna. Att ha så svårt för att säga något positivt om ett Skånelag, bär det verkligen emot så mycket? Säger den ena kommentatorn att Rögle gör en bra arbetsinsats, så ska "Ankan" direkt säga att, ja men Södertälje kämpar på bra också eller något i den stilen. Usch!!!!

Fyra domare på isen ikväll, tyckte de skötte sig utmärkt! Kanske vore något för Sjöberg och Rådbjer, att få assistans av en domare till vid sin sida på isen, men i den senares fall undrar jag om det hjälpt.

Som vanligt kan vi väl suga på vinnarkaramellen ikväll för att sedan börja uppladdningen mot Skellefteå mötet i Lindab Arena på torsdag. Tycker att GP ska fortsätta med Torpet i mål även då, han är verkligen i det berömda "flowet".

Rögles tre stjärnor   1. Torpet   2. Beausoin   3. Granak/Sjöa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0