Äntligen en hemmavinst!!!

Yeeeeeees! 5-3 och den negativa hemmasviten är bruten efter en gedigen arbetsinsats av HELA laget. Att Färjestad tilläts att gör 3 mål de sista tio minuterna är ju givetvis inte bra men en sån här kväll skiter jag fullkommligt i vilket.

Vilken match killar som Sjöa, Kempe, Bödker ja förresten hela laget. Det såg verkligen ut som om de hade bestämt sig från första nedsläpp för att nu fick det vara nog med att förlora på hemmais. De kämpade, rev och slet som djur, och jag tyckte mig se att både passningssel, närkampspelet och även powerplay lyft sig ett par snäpp.

Färjestad såg rätt håglösa ut, ett av de sämre lagen jag sett i år i Lindab Arena. Visst hade de lite speed i anfallszon emellanåt men positionsspelet kan de inte vara nöjda med, allra minst i andra perioden då de släppte till friläge på friläge. Deras backsida saknar nog ledaren Sanny Lindstöm för där var det virrigt. Severin Blindenbacher var nog sämst. Inte för att man kan lasta målisen för förlusten, men det är nog samma där, laget är beroende av Henrik Karlsson.

Nä, nu får vi suga på denna karamell tills på torsdag, därefter väntar nu som jag ser det tre MYCKET viktiga (6 poängs) matcher. Hoppas nu ännu fler än de 4055 får upp ögonen för laget och ser att de verkligen kan spela fin hockey och även vinna hemma i Lindab Arena, vilket resulterar i att vi är närmre de 5000 på lördag hemma mot Modo.

Rögles tre stjärnor   1. Laget

Väljer att bara dela ut en stjärna denna kväll, det laget presterade ikväll bör belönas på detta sätt med tanke på det som varit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0